בערוץ
 
 
 
 
 
 
 
 
לוקלי 
מוזיקה היום- בסלון עם קובי אוז 

מוזיקה היום- בסלון עם קובי אוז

 
לוקלי |
 

ביום חמישי האחרון פתח קובי אוז את לבו וסלון ביתו, והשיק במופע אינטימי את אלבומו החדש- "חלום עקבותיך", אלבום שבמבחן הזמן, ללא ספק ייכנס לפנתיאון האלבומים הקלאסיים במוסיקה הישראלית.

 
 
 
 
 
 
 
 
 

אם תשאלו אותי מי ישראלי בעיניי? אגיד חד משמעית קובי אוז. קובי אוז הוא דוגמא למלח הארץ האולטימטיבי: הוא מדבר לכל שכבות העם- מאוכלי הפלאפל בשוק הכרמל בתל אביב, לרוכלים במחנה יהודה ועד להייטקיסטים במשרדי יוקרה בצפון תל אביב. קובי אוז הוא של כולם- וכולם שלו.

 

בקריירה מפוארת המתפרשת על פני קרוב ל-27 שנה, הצליח אוז ליצור את הישראלי החדש: זה שלא מתבייש מהרקע שלו, משורשיו, ועם זאת מצליח להשתלב בכל מקום ולהרחיב אופקים לאינספור תחומים. הוא היה שם כשהרוק והפופ הישראלי החל לפרוח מחדש בתחילת שנות ה-90, היה שם בזמן המהפכה ה"מזרחית" של שרית חדד ואייל גולן ( ונתן לחדד את ה"פוש" המיינסטרימי הראשון בתחילת הקריירה שלה) , ייצג אותנו באירוויזיון,  הצליח למזג בין עדות ואסכולות מוסיקליות שונות: הסלסולים לצד ההשפעות המרוקאיות מהבית, מוסיקת הרוק והפופ לצד שירי ארץ ישראל, אופרה, מוסיקה קלאסית, אתנית,  יוונית, ערבית ועוד שלל השפעות מוסיקליות, להן נתן חותמו האישי ורקח בזה אחר זה, שירים שהפכו לפסקול של מדינה שלמה (הייתי מכנם "שירי בורקס" - טעימים לכל חיך ), וכל זאת על הצד האיכותי ביותר. קובי אוז יוצר מהלב ונכנס אל הלב.

 

טיפקס, בהנהגתו, נכנסה לפנתיאון המוסיקה הישראלית כאחת הלהקות המשפיעות והמוצלחות בכל הזמנים, ולאישיותו של אוז (מלבד כשרונו הכביר) יש חלק נרחב בזה: הוא הכי עממי שיש, חבר של כולם,  לעיתים מצחיק ולא רציני ועם זאת הכי שנון ומתוחכם (לא שזה סותר זה את זה), כריזמטי, ביישן מחוץ לבמה ועל הבמה נוטף בטחון עצמי, לא חושש להעז, להתנסות ולגעת בכל סגנונות המוסיקה ולדאוג אף פעם לא להיות צפוי.

 

ביום חמישי האחרון בשעה 19:00 בערב, השיק קובי את אלבום הסולו הרביעי שלו- " חלום עקבותיך" , בדרכו הייחודית, השונה והגאונית: הופעה אינטימית בסלון ביתו במרכז תל אביב. בכניסה לביתו של אוז, המעוצב בסגנון וינטייג' סבנטיזי, סטייל "אוזי" מובהק, ניצב בר מרשים, רצפה מעוטרת ציורים צבעוניים, ואפילו תמונה נוסטלגית של עמנואל הלפרין.

 

בסלון נתקלתי במשהו שממחיש בדיוק את רבגוניותו הקסומה של אוז: אסופת אלבומים של זהר ארגוב לצד אסופת אלבומים של יהורם גאון ותקליט ויניל ישן של מתי כספי- כזה אוז- מושפע מהכל ונותן כבוד להכל, וזה ניכר גם במוסיקה שהיינו עתידים לשמוע בערב.

 

הסלון החל להתמלא, בין האנשים שנכחו: לימור לבנת, נורית הירש, רוני ידידיה ועוד. במרכז הסלון עמדה הבמה ובה כלי הנגינה: תופים, קלידים, עוד, גיטרה, מנדולינה, חצוצרה, חליל ועוד, ובמרכז כסא גבוה.

 

השעה 19:30, אוז יורד במדרגות וניגש לחבק, לנשק ולקבל בסבר פנים יפות ונועם הליכות את אורחיו, שרובם חבריו משכבר הימים.

 

יש לציין, כי באלבום "חלום עקבותיך", אוז לא כתב אף שיר- אלא האלבום הוא קאברים של קובי אוז לקלאסיקות ישראליות מוכרות בנימתו האישית, המיוחדת והנונשלנטית שלו. בניגוד לקאברים רגילים, אוז צובע כל שיר בגוון אחר, עשיר ומיוחד ונושא אותו למחוזות אחרים, המפיחים בו חיים חדשים ויוצרים אלבום מופתי, לא פחות.

 

" ערב טוב לכולם", פותח אוז, "ברוכים הבאים. מרגש להיות כאן, אפילו שזה הבית שלי. לפני שנה ומשהו עשינו בדיוק אותו דבר, ולאחר שנה שמקססנו וטייבנו את הסאונד, עד שיישמע מושלם, עכשיו כשזה מוכן, יש לנו סיבה לחגוג את זה, ואנחנו רוצים לשיר את השירים, בדיוק לפי סדר האלבום"

 

המופע נפתח עם "היא תבוא" ( מילים: יעקלה רוטבליט, לחן: מיקי גבריאלוב) המוכר בביצועו של אריק אינשטיין מ"בדשא אצל אביגדור" (1971) . אוז נותן ביצוע מלא נשמה, רגש ואתניות הניחוח אמצע הלילה בכפר מרוחק. הקהל מצטרף לשירה ב"קו קו קו היא תבוא" . עם סיום השיר, אומר אוז: "בחרנו להגיש לכם את השיר האופטימי הזה של רוטבליט עם לימון כבוש וזיתים דפוקים, נוסף למרירות ששייכו לימים האלה". הקהל צוחק.

 

לאחר ההומור,  עובר אוז לעוד אינשטיין- "בוקר טוב אמיר" (מילים: אריק אינשטיין, לחן: יצחק קלפטר), במקור מאלבומו של אינשטיין- "יושב על הגדר" ( 1982) בביצוע מסולסל, בסגנון המתחיל אקוסטי, עובר לרוק בועט עם נגיעות אלקטרו אתניות, או כפי שאוז אומר: "שיר משפחתי וביתי מאוד".

 

הביצוע לשיר הבא "ערב מול הגלעד" (מילים: לאה גולדברג, לחן: מיקי גבריאלוב), שבוצע ע"י אמנים כאריק אינשטיין, אריק סיני, הגבעטרון וכו', קיבל משנה תוקף נוסף מצמרר כשאוז סיפר, על חברותו העזה  עם אורי אורבך ז"ל, שאהב שיר זה במיוחד, והוקדש לו. בדיסק, אגב, כתב אוז: "מוקדש לשר אורי אורבך ז"ל, שישב על כורסא לימיני, כדרכו נחבא אל הכלים ושלח לי כוח שקט כשהקלטנו את השיר שהוא הכי אהב" .

 

"בלי עין הרע יש לי אישה מדהימה ( בת שבע), תחשבו על הארגון של הדבר הזה ועל הנכונות. אני רוצה להקדיש לה את השיר הבא ". קובי מבצע את "רק איתך" (מילים: אריק אינשטיין, לחן: יצחק קלפטר)  הרומנטי בניחוח יווני, במקור של אריק אינשטיין (גם מאלבומו "יושב על הגדר") , בו נגלה אוז יותר של טיפקס: הרומנטיקן חסר התקנה, המגיש בחן והומור שיר אהבה לאישה שהוא אוהב.

 

אחד הביצועים המעוררים, עוצמתיים ומעניינים באלבום ( ובהופעה)  הוא ביצועו של אוז ל"סוס עץ" (מילים: יענקל'ה רוטבליט, לחן: שמוליק קראוס) , במקור שיר הנושא מסרט באותו שם,  שביצע אריק אינשטיין ב1978. פסטיבל שירי אריק אינשטיין ממשיך עם ביצוע מרגש עד דמעות ל"הוא חזר בתשובה" ( מילים: אריק אינשטיין, לחן: שם טוב לוי) , במקור מאלבומו של אינשטיין - "פסק זמן" (1984). ליווי הכינור, השריקה בסוף והאמוציה העזה בה אוז מבצע את השיר- לא משאירים אף עין אדישה.

 

 

השיא הכי מרגש של הערב, היה ללא ספק, ביצועו של אוז ל"בואי אמא" (מילים בעברית: לאה נאור, לחן: אדוארד קלמנובסקי), שיר רוסי שביצעה (ראשונה)  בעברית אסנת פז בשנות ה-60. אוז הקדיש את השיר לאמו רחל,    שנכחה במופע וניצבה למול עיניו (והסריטה עם האייפון את בנה מבצע את השיר עבורה). הביצוע, בסגנון אחר לגמרי- יותר פסדובלה, אתני, הפך את הדמע למעט צחוק בקרב הקהל,  כשג'וני קורן, הקלידן, ביצע את השיר בשפת המקור- רוסית, בעוד אוז מלווה אותו בעברית. סולו החצוצרה המלטף את מילות השיר, הפכו אותו לאחד הביצועים הטובים ששמעתי לשיר הזה מימיי.

 

"ביאליק הוא סופר רלוונטי. הוא כותב ב"מאחורי השער", על הרצון להגיע לארץ כשהדלת נעולה. על הרצון להיכנס. יש הרבה במדינה שלנו שהם שנים רבות בארץ, ומרגישים שהדלת נעולה, שהשער לא נפתח להם, ואני מקדיש את השיר הזה לכל מי שנתקל בדלת נעולה"

 

ב"מאחורי השער" (מילים: חיים נחמן ביאליק, לחן: שם טוב לוי), שביצע במקור אריק אינשטיין באלבומו "תוצרת הארץ" (1985) עיבד אוז את השיר  בסגנון לטיני- ספרדי- אתני , עיבוד הנותן אינטרפרטציה מעודנת לשיר, השומרת על כוחן של המילים ועל לחנו של שם טוב לוי (יש לציין, כי אינשטיין ביצע את השיר גם בלחנו של אבנר קנר באלבום "ארץ ישראל הישנה והטובה חלק ג' מ1977) .

 

שיא הישראליות של אוז משתקפת ב"ארץ ישראל" (מילים: אריק אינשטיין, לחן: שמוליק קראוס) , שבמקור ביצע אינשטיין באלבומו  "פוזי" (1969) , בביצוע מרענן, יותר רוקי וקצבי מהמקור (מבלי לפגוע בקדושתו) .

 

"הפרויקט הזה נקרא "חלום עקבותיך", בעקבות שיר של חלפי, שמדבר על הרצון לראות את המעשה, שזה בעצם הדבר היחיד שאפשר לראות. כמו שרואים למשל כוכב שביט עשוי מקרח, אז יש לו זנב מאוד מאוד ארוך. לא את הכוכב אנחנו רואים, אלא אנחנו רואים את המסלול שלו. כשאנו מחפשים משהו שאיננו נמצא, אנחנו יכולים לנחש על פי המעשים שלו אם הוא נמצא או לא נמצא. וגם בפרויקט הזה, "חלום עקבותיך", יש כאן נפקד נוכח, שהוא נמצא ואפשר לנחש עפ"י המעשים שלו. לחן של קלפטר שיבוא היום ב23:00 ואני בהתרגשות". אוז מבצע את "חולם עקבותיך" ( מילים: אברהם חלפי, לחן: יצחק קלפטר) , גם הוא מהאלבום "יושב על הגדר" של אינשטיין, ונותן לשיר  טעם מרוקאי, אנדלוסי טהור, שאי אפשר שלא לפזז לצלילו.

 

"כשהגעתי לבית הזה לראשונה,זה היה בשנת 1999. זה היה בית שונה לגמרי ממה שעכשיו, בית כזה עם המון המון תריסים, ובין התריסים הצלחתי לראות פיסה של ים, והפיסה הזאת של הים, פשוט מיסמרה אותי למקום הזה. מאז אני כאן, מקווה שאני אעמוד במשכנתא, והשיר שאני שר עכשיו, מילים של אריק אינשטיין,  והוא אומר משהו שאני לא מסכים איתו. הוא אומר בשיר, שכל אחד ידאג לתא המשפחתי שלו, כל אחד ידאג רק לעצמו למעגל שלו. הוא אומר בשיר "ואין מה לשנות, ואין על מה לבכות, כנראה הזמן יתן את התשובות, כנראה שזה אנחנו, עם הטוב ועם הרע, גלישה אל געגוע לדבר שלא היה". ואני עם הפסיביות הזו לא מסכים, גם ברגעים האלה בחיים שלי שאני משפחתי ומאוד מגונן על המשפחה שלי. אני מאמין בלשנות את העולם, ובשביל זה אנחנו קמים בבוקר. יש לנגנים שלי ולי מופע בשם "געגועיי" איתו אנו מופיעים בכל בתי הספר, ואנחנו מרגישים שאנחנו משנים את העולם. אנחנו לא מרגישים פסיביים בכלל, ועדיין יש משהו בתל אביב, שאומר לך "עזוב, תירגע, אל תינסה להילחם בעולם כל הזמן". אני אוהב את השיר הזה מאוד, לא מסכים עם כולו, אבל אוהב אותו מאוד ואיתו נסיים"

 

המופע נגמר עם "תמיד זה הים" (מילים: אריק אינשטיין, לחן: שלום חנוך), גם במקור של אינשטיין מ"מוסקט" (אלבומו המשותף עם שלום חנוך מ1999), בביצוע פולקי שקט ונוגע.

 

 

כהדרן, ביצע אוז שיר שאינו כלול  באלבום, ביצוע תיאטרלי ומתוק ל"הגשם מתופף" (מילים ולחן: דפנה אילת), במקור של אריק אינשטיין מאריך הנגן הראשון שלו- "שר בשבילך" (1966).

 

מחיאות הכפיים לא נפסקו, גם כשקובי חדל לשיר, החל להסמיק ולהציג את סוללת הנגנים המצוינת  שליוותה אותו ( ומן הראוי לציינם): ג'וני קורן (שירה וקלידים), אדם מדר ( שירה, מנדולינה, כינור, חצוצרה, אוקרינה, ויולה, שריקה ופלוגלהורן), רועי צעדי (שירה וגיטרה), נועם חן ( כלי הקשה) , גלעד חזן ( עוד, כינור וצהלולים), מיקי שביב (בס) , דניאל קריאף ( שירה, שייקרים, טמבורין וצהלולים).

 

לסיכום: האלבום "חלום עקבותיך" הוא אחד האלבומים המשובחים והטובים ביותר שיצאו בשנים האחרונות, ההפקה המוסיקלית של אוז נוסכת פן אחר בשירים המוכרים ולוקחת אותם לכיוון אחר, המוטבע בחותמו האישי של אוז, המדבר לכל סוגי חובבי המוסיקה.

 

האלבום מציג אוז משודרג, רלוונטי, מתוחכם וחדשני כמו תמיד, והרעיון של יוצר מוערך המצדיע ליוצרים אחרים עליהם גדל, מעורר השראה.  באלבום משתקפת ארץ ישראל  על פי קובי אוז:  מלאת תקוה, לא תמיד זוהרת אבל נהדרת, הארץ הנבחרת להקים בה בית ומשפחה ולזכור תמיד ללכת בעקבות חלומות.

 

 

האלבום הורכב ברובו משירים שבוצעו ע"י אריק אינשטיין ז"ל, מלח הארץ והזמר הכי ישראלי, בתקופותיו השונות. בדר"כ כשמבצעים שירים של אינשטיין, זה נשמע קאבר רגיל שלא מצליח לשחזר את הקסם של הביצוע המקורי. אוז השכיל להבין את משמעות המילים, למצוא בהן את עצמו ואישיותו, והצליח לגלות אותם מחדש ולהפוך אותם  לקלאסיקות גם  בביצועו. בדיוק כמו שאינשטיין עשה עם קאברים בשנותיו השונות.  אלבום חובה בכל בית!

 

 

 

 
 

 

ביקורת אלבום: שלומית אהרון- "שקט אמיתי"

 

כבר כמעט 50 שנה ששלומית אהרון (64), מהזמרות האיכותיות והאהובות במוסיקה הישראלית, חיה את עולם הבמה והמוסיקה. זה החל בצמד נעורים עם יגאל בשן, ב"יגאל ושלומית" (צמד שהקליט מעט שירים כ"גיל הזהב", "שנת אלפיים"), המשיך בלהקת פיקוד מרכז ( עם שני קטעי סולו בלתי נשכחים: "הימים האחרים", "יש לי אהוב בסיירת חרוב"), והשיא היה באמצע שנות ה-70 כסולנית להקת "הכל עובר חביבי", מהלהקות הבולטות והמשפיעות בשנות ה-70 וה-80 ( כולל השתתפות באירוויזיון עם "הלילה" ב1981).

 

לאורך הקריירה הענפה שלה, שכללה משחק בתיאטרון ("עלובי החיים", "אחים בדם") והשתתפות באינספור מופעים מוסיקליים שונים ומגוונים, אהרון הקליטה, לאחר "הכל עובר חביבי",  מספר אלבומים: הראשון, "אישי ואהובי" (1989), "תקליט עברי" (1993) , "לאהוב יותר" ( 2000), וכן אלבום דואטים מצליח  עם זמר הטנור, יבגני שפובלוב ("דואט", 2001) ו"שלומית אהרון ושלושת הטנורים" (2009) .

 

בימים אלה הוציאה אהרון את אלבום סולו חדש- "שקט אמיתי", והצטיידה בשרשרת חברים-יוצרים מצמרת המוסיקה בישראל: שלמה ארצי, מיקי גבריאלוב, רמי קלינשטיין , תומר הדדי, וכן חברה ליוצרים מוכשרים כדניאל דור (בנה) , שחר אריאל, ארז ברזוליק,  אדמית הראל, אביב קורן, שחר אריאל  ויובל סלע.

 

על ההפקה המוסיקלית, הבולטת היטב באלבום, אמון פטריק סבג, מפיק מוסיקלי מוערך מאוד בתעשיית המוסיקה בימים אלה.  בהאזנה לאלבום, שמתי לרגע בצד את עברה העשיר (שלא ניתן להתעלם ממנו) של שלומית, והתמקדתי בכל שיר ושיר ספציפית.

 

האלבום מתחיל ב"תגיד לי" שכתב והלחין שלמה ארצי, חברה של אהרון משכבר הימים, שיר בניחוח השנסונים הצרפתיים של ז'אק ברל או ז'ילבר בקו, העוסק בגעגועי ילדות ואהבת בת לאביה, העורגת לחזור לימי ילדותה המוקדמים. הקו השנסיונרי הולך יותר לכיוון האלקטרו פולק האתני העדין עם "נהיה אשר נהיה", שכתבה אהרון והלחין בנה, דניאל דור, המציג פן נוסף של אהרון, זמרת שירי עם בניחוח אמריקאי. קו הפולק ממשיך עם קריצה קולנועית בדמות ביצוע עברי לFaling Slowly , שיר זוכה פרס האקדמיה מהסרט Once (2007) , במילים עבריות של שחר אריאל. אהרון מכניסה לביצוע נשמה, רגש והאמת? מתעלה על הביצוע המקורי (עם כל הכבוד לגלן הנסנרד ומרקטה אירגלובה ) .

 

אהרון חוזרת לשלמה ארצי, הפעם עם רוק אמצע הדרך, בשיר "לונדון", המעוטר בטקסט ויזואלי ריאליסטי, המזכיר (טקסטואלית בלבד) את "לונדון" של חוה אלברשטיין, בחירת כותרת שיר בעייתית מבחינה אסוציאטיבית, אך שיר מצוין ואיכותי.

 

ב"הלב יזכור", שכתב ארז ברזוליק והלחין מיקי גבריאלוב, אנו מקבלים דואט מקסים  בין אהרון לגבריאלוב ,  בשיר גבריאלובי מובהק, המשלב נגיעות רוק וקצב אתני, שמיקי השכיל היטב למזג ביניהם לאורך השנים ויצר סגנון ייחודי משל עצמו.

 

הצד המלודי של אהרון מגיע לשיאו ב"ספרי לי רק דברים טובים", שהלחין רמי קלינשטיין ( למילים של אדמית הראל), המזכיר את לחניו של קלינשטיין מהאייטיז, ולאו דווקא של 2015 , על אף שאהרון רלוונטית ומרשימה בביצועה כתמיד. ב"עוד רגעים אחדים", בלדה שכתבה אהרון והלחין תומר הדדי, מצליחה שלומית לרגש ואף לצמרר. הבלדה נשברת עם "מהדורת הקיץ", המתאים לעונה זו של תום החורף ובוא האביב, שיר מיינסטרימי מובהק וקליט.

 

ב"שקט אמיתי", מגישה לנו אהרון בלוז נשמה אתני , העיבוד המשלב קצת פלמנקו עם מוסיקה אתנית ובלוז ישן, הופך את השיר לאחת מפסגות האלבום המעניינות והמסקרנות . ב"כמו נהר", השיר החותם את האלבום, חוזרת אהרון לפולק, עימו פתחה את האלבום, סיומת מעולה לאלבום: שיר קליט, ליווי המפוחית את קולה של שלומית רק מוסיף צבע ופלפל, והמילים האופטמיות והמעודד כל לבב- קסם.

 

לסיכום: אלבום הניכר באיכותו, הן המוסיקלית והן הטקסטואלית, אהרון נשמעת רלוונטית, איכותית ומשובחת מאי פעם, ומגישה לנו את כולה בחבילה מוסיקלית אחת מהודרת. האווירה המשתקפת מהאלבום, היא אווירה של כמה חברים טובים שהתאספו יחד עם אהרון ופשוט יצרו מוסיקה בשביל הכיף, ההנאה ויחד הצליחו ליצור קסם מוסיקלי ולגעת בכל סגנון ואוזן מוסיקליים. אלבום לכל המשפחה ולכל אוזן.

 

 
שלומית אהרון
 שלומית אהרון   צילום: יחסי ציבור 
 
 

ביקורת אלבום : פרויקט "פנסים"

 

האלבום "פנסים", הינו אלבום פרויקט של איש אחד- מוסיקאי צעיר בשם אלירן אביתר-לוי, שכתב והלחין את כל השירים, המבוצעים ע"י אמנים מהשורה הראשונה, כדוגמת ירמי קפלן, דודי לוי, נמרוד לב, ג'קו אייזנברג, גבי שושן ועוד, ומבוסס על נגנים חיים ללא עזרה מסאונד אלקטרוני. האלבום מציג עושר מוסיקלי של שלל כלים מתחום הרוק ומוסיקת עולם, שיחד יצרו שירים בשלל צבעי הקשת המוסיקלית.

 

האלבום נפתח עם "הגרסה המשופרת" בביצוע קול הקטיפה של  רות נודלמן- שיר קאנטרי רוק רך ורגוע, העוסק בסיכוי שני לאהבה, והקשיים הפנימיים הכרוכים בכך. לאחר מכן, מגיח ג'קו אייזנברג המוכשר עם ביצוע רומנטי בשיר רוק קצבי וקליט, כמו נתפר לקולו במיוחד.

 

אחר כך, המושכות עוברות  לשיר המצליח ביותר מהאלבום- "היא האחת" בביצועו של ירמי קפלן, בלדה מרגשת ומלאת נשמה, שלא סתם הפכה לאחד השירים המושמעים ביותר ברדיו.  האלבום מקבל נופך יותר אוריינטלי עם דודי לוי בביצוע ל"מחר אני עוזב", העוסק בפרידה לאל חזור. הקו האוריינטלי  ממשיך עם "מתחיל עכשיו" בביצוע נהדר ומעניין של נמרוד לב.

 

הרוק הפולקי חוזר עם "איתך" בביצועה המחוספס של אסי לוי, שיר מיינסטרימי מובהק, ועובר לבלדה שקטה בפיה של ליאת ציון המבשרת על בוא הקיץ ב"הקיץ יגיע", שיר ואלסי עם ניחוח צרפתי של אקורדיון.

 

ג'נגו עמיר רוסיאנו, מפתיע עם "עוד הפעם", בשיר אמצע הדרך כשמלווה אותו מקהלת ילדים- תוספת פלפל לשיר.  אחריו זמר הסלסה איטלו גונזלס עם "נגיעה בדבר", במבטא הספרדי, המכניס קצת הומור בשיר הרציני הזה, ומקנח בקול שני בשפה הספרדית, לקראת סוף השיר.

 

האלבום נחתם עם "זכרונות", שיר קאנטרי בביצוע שקט של גבי שושן- טקסט איכותי עם ערגה לעבר. שיר שיכל להיות יותר עוצמתי וקולע.

 

לסיכום: אלבום מעניין, המציג איש אחד מוכשר מאוד, שיזם והרים פרויקט מוסיקלי  נעים לאוזן, אליו קיבץ שרשרת זמרים ונגנים נהדרים, והפך לאחד הפרויקטים המעניינים ברוק הישראלי בשנה האחרונה. אולי האלבום לא ייכנס להיסטוריה כאלבום משפיע, אבל הוא נקודת התחלה נהדרת לאלירן אביתר-לוי, לפלס דרכו, לאט אך בטוח, ללב המיינסטרים הישראלי.

 

 

 
פרוייקט פנסים
 פרוייקט פנסים   צילום: יחסי ציבור 
 

ביקורות מוסיקה:

 

חיים משה- "לנצח"

מילים ולחן: אופיר כהן

 

סינגל חדש לזמר הותיק והאהוב חיים משה. על אף שחיים משה נחשב לאחד הזמרים האיכותיים והטובים בזמר הים תיכוני, הוא משום מה קצת נעלם בשנים האחרונות, על אף שהוסיף להקליט כל הזמן שירים חדשים וטובים, שלא זכו לחשיפה גדולה.

 

בשיר החדש, "לנצח", חיים משה במיטבו: הקול המלטף שהפך לאחד מסמלי המהפיכה המזרחית בשנות ה-80, בשיר רומנטי ( ומעט בלוזי) שכתב והלחין אופיר כהן המוכשר. על אף איכותו של השיר,  איני יודע אם הוא יהפוך ללהיט עקב עניין יח"צ ודחיפתו של חיים את השיר למדיות השונות, אך מדובר בחיים משובח  מאי פעם! שימו אוזן והתענגו.

 

https://www.youtube.com/watch?v=ZycJMYt616A

 

 

שלומי אוחנה- "רוחות של סוף"

מילים ולחן: שלומי אוחנה

 

סינגל שני מאלבום בכורה לשלומי אוחנה המוכשר, בן ה-23, בבלדה רומנטית ואיכותית מאוד  (הן מבחינת טקסט ולחן) , בביצוע נהדר. מה שהיה חסר זו עוצמה ומעט פלפל בשיר, שיכל לקחת אותו למקום יותר אמוציונאלי ומרגש. העיבוד הפשוט נשמע בוסרי מדי לשיר מלא פוטנציאל כמו זה.

 

https://www.youtube.com/watch?v=r_n9U3sVlMs

 

אבי ווקנין- "אני שר לך כל הזמן שירים"

מילים ולחן: אבי ווקנין

 

סינגל חדש מאלבומו השני של היוצר והזמר אבי ווקנין, המשלב מוסיקה אתנית עם בלוז רוק. הצלילים, הטקסט הרומנטי עד מאוד, והרגש בו שר ווקנין את השיר, בפשטות וכוונה, מצליחים לגעת בלב.

 

https://www.youtube.com/watch?v=bmtebXqE8Ac

 

 

תמיר גל- "אמא בכל ליבי" (גרסת הנצחה)

מילים ולחן: אופיר כהן, עיבוד: אורחן טורק

 

במלאת 30 יום למותה של אמו, משחרר הזמר תמיר גל ביצוע מחודש ומצמרר לשירו המוכר "אמא בכל ליבי". הקטע מעורר הדמעות היה כשבתחילת השיר ולאורכו, משולב קולה של אמו  בת שבע  ז"ל, ימים ספורים בטרם נפטרה. ביצוע מרגש, עוצמתי ומלא נשמה, כמו כל שיר של תמיר גל, אייקון שירי נשמה ובכי כבר מעל ל22 שנה.

 

https://www.youtube.com/watch?v=mo_-WNQIJ8M

 

 
 
 
 
 
 
תגובות
הוסף תגובה0 תגובות
הוספת תגובה
מאת
 
נושא
 
תוכן
 
 
 
 
תודה! תגובתך התקבלה.
התגובה תתפרסם בכפוף לתנאי האתר.
 
 
 
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by