בערוץ
 
 
 
 
 
 
 
 
לוקלי  
מוזיקה היום: ראודור  

מוזיקה היום: ראודור

 
לוקלי  |
 

הוא חרש כל במה אפשרית בארץ כשהוא מארח אמנים מצמרת הרוק הישראלי: אמיר דדון, שי גבסו, ירמי קפלן ועוד , ולפני כשנה הוציא אלבום בכורה- "אומץ לשנות" שקצר ביקורות חמות מהתקשורת והקהל. עכשיו הוא מוציא סינגל חדש מאלבום שני- "משקר בלבן" וזו הזדמנות פז לשוחח איתו ולהכיר את היוצר והאדם- ראודור.

 
 
 
 
 
 
 
 
 

בתקופה האחרונה, ראודור חדד (או בקיצור "ראודור")  הפך, מלבד שם מיוחד ואטרקטיבי, ליוצר מוכשר  ובולט בחוג הרוק הישראלי המקומי. הטקסטים השנונים לצד הלחנים החדשניים והקליטים, ומעל הכל הכריזמה הבימתית שלו, הפכו אותו למותג שאי אפשר להישאר לגביו אדיש.

 

לאחר שהוציא בשנה שעברה את אלבום הבכורה שלו "אומץ לשנות", עבד במרץ על אלבום שני, יחד עם המפיק המוסיקלי ניר מימון ("היהודים", "דודו טסה" וכו' ), מתוכו שחרר בימים אלה את "משקר בלבן" שכתב והלחין בעצמו להפקה מוסיקלית של מימון.

 

התזמון של הוצאת השיר מדוייק: שיר רוקי עוצמתי וקליט המביא משהו מרענן וחדש לאזניים הישראליות הכמהות למשהו כמו ראודור כדי להפר את האיזון המשעמם שנוצר בזמן האחרון בתעשיית המוסיקה המקומית.

 

 

 
 

ראודור, מה מקור השם המיוחד הזה?

"אימי העניקה לי את השם. "ראו דור חדש" לאחר שילדה אותי בניגוד להמלצות הרופא שהפציר לסיים את הריונה בעקבות בעיות רפואיות. "

כאחד שמופיע על כל במה אפשרית כמעט, אתה מאמין שהדרך האולטימטיבית לחדור ללב המיינסטרים באה דווקא מהקהל לא פחות מהמדיות השונות?

"יש משהו מיוחד בהופעות שאין בשום דבר אחר, להרגיש את המגברים ואת התאורה. ההתרגשות לפני הופעה ובכלל אני פשוט אוהב לנגן. אני משתדל להפיץ את המוזיקה שלי בכל מדיה אפשרית ואברך על כל חשיפה אבל אפשר לומר שאני בהחלט מגיע מהשטח אין תחליף לקשר אישי עם הקהל שלך. "

מה צפוי לנו באלבומך השני?

"האלבום הראשון עסק בעיקר בעבר ובשחרור ממנו. באלבום החדש אני נוגע בהווה ומשתדל להציג צדדים מוזיקליים נוספים. אלבום בכורה הוא מן תעודת זהות, באלבום הנוכחי אני מרגיש הרבה יותר משוחרר רגשית ואמנותית. "

ספר קצת על השיר החדש "משקר בלבן" .

"השיר "משקר בלבן" מדבר על הרגעים בהם ממרחק הזמן ,העבר ,קשה ככל שהיה, נראה לנו פתאום לא כל כך נורא, הזמן "משקר" לנו בלבן . "

עם איזה אמן , ישראלי או מחו"ל, אתה חולם לשתף פעולה וטרם הגשמת זאת?

"יש לי אינסוף פנטזיות על שיתופי פעולה אפשריים, מכריס קורנל ועד בראיין אינו. בארץ הייתי רוצה לעבוד עם אסף אמדורסקי, אביתר בנאי, ברי סחרוף ויש עוד כמה ששכחתי" .

מתי נחשפת לראשונה למוסיקה והתחלת ליצור מוסיקה בעצמך?

"התחלתי לכתוב בגיל שבע עשרה לאחר שבכל הילדות הייתי ספורטאי עד שנפצעתי. נחשפתי למוזיקה דרך אחי ז"ל שנתן לי "לטעום" מכל כך הרבה סוגים של מוזיקה איכותית שההתאהבות שלי בתחום הייתה בלתי נמנעת. מהרגע הראשון שעליתי על הבמה הבנתי מה אני רוצה לעשות בחיי. "

 

 
אילנית- חנה דרזנר
 אילנית- חנה דרזנר   צילום: יחסי ציבור 
 

סיקור הופעה: אילנית במופע חדש

 

במשך יותר מ-50 שנה שאילנית (חנה דרזנר) נחשבת לזמרת הכי ישראלית שיש, מלח הארץ, וקולה ליווה אותנו ימי צחוק ודמי, ימי מלחמה ושלום, חגים ומועדים,  ולצד  הקול המלטף והבלונד הנוצץ, היא גידלה דורות על גבי דורות בברכי הזמר העברי הצח והטהור. במוצ"ש האחרון יצאה במופע חדש בתיאטרון "יהלום" ולהלן רשמיי מהילדה הנצחית של הזמר העברי.

 

 

 
 

כשאתה הולך להופעה של זמרת בסדר גודל של אילנית, אתה מן הטבעי, מצפה לשמוע את השירים המוכרים ומשער שבוודאי יהיו גם כמה חדשים. אולם, אתה לא בא מוכן לכריזמה הבימתית, לעיבודים המחודשים והרעננים ולכימיה המוסיקלית המשתקפת על הבמה.

 

כעשר דקות לפני ההופעה, שצפויה הייתה להתחיל בשעה 21:00 , האולם היה גדוש באנשים מכל הרבדים החברתיים: זוגות צעירים לצד זוגות שפעם היו צעירים ( וכיום צעירים בנפשם), סבים וסבתות עם נכדיהם, עלמות חן צעירות שהגיעו בגפן או בקיצור גילאי 15-60 בממוצע.

 

עוד לפני שהלהקה עלתה לבמה להתארגן, שמעתי ברחשי הקהל, זמזומים של פזמוניה המוכרים של אילנית- "אי שם", "כבר אחרי חצות" ועוד.

 

השעה 21:10 והלהקה עולה: אלי בן שושן ( תופים), אילן אביב (בס), איתי שמעוני ( קלידים, גיטרה ושירה),  עופר שפירא (סקסופון) , פסנתר חשמלי ומנהלו המוסיקלי של הערב, רוני וייס, האחד והיחיד.

 

המופע מתחיל בגרסת ג'אז אינסטרומנטלית ללהיטיה של אילנית: "אי שם", "אהבתה של תרזה דימון" ועוד, וכשהמסך כבה והכוכבת, זוהרת כתמיד, עולה, הקהל נעמד על רגליו ומחל בתשואות כפיים ותרועה.

 

המופע נפתח בשיר הכי הולם את הסמל אותו אילנית מייצגת: "אני ישראלית". לאחר השיר, היא פותחת בפטריוטיות מעוררת השראה ואומרת: "ערב טוב לכולם, אני ישראלית בלב ובנשמה, ויש לנו בית אחד עליו צריך לשמור".

 

מיד אחרי כן, מבצעת את "ללכת שבי אחרייך" ומיד אחריו "ושוב נצאה אל הדרך". לאחר מכן מוסיפה ואומרת: "אני שמחה שהגעתם הערב. לכל אחד יש שיר שמלווה אותו בחייו. אני מאמינה ששירים מביאים נחמה לנשמה" , וכמתבקש מבצעת את "נחמה", להיטה המוכר.

 

לאחר מכן, מבצעת אילנית שיר בשם "נישק אותך האור" ( מילים: רחל שפירא, לחן: נורית הירש) מתוך אלבומה "ישראלית".

 

עם תום השיר, החזירה אותנו קצת למחוזות ילדותה, וסיפרה: "אני זוכרת את אהוד מנור ז"ל, עוד מהתקופה שיחד עם נורית הירש רק התחילו את הדרך עם אילן ואילנית. אני זוכר שיום אחד, אהוד מנור ביקר בבית הוריי, וראה בסלון תמונה ישנה בשחור לבן מבר המצווה של אחי בברזיל ( התמונה זה הזיכרון היחידי שנותר לנו מבר המצווה), ואהוד כל כך התרשם מהתמונה, עד כי כתב לי שיר ללחן של הנרי ברטר- "תצלום ישן" ".

 

לאחר השיר, הוסיפה ואמרה: "במשך כל השנים, חלמתי להוציא דיסק מברזיל, ואהוד ידע לעשות זאת בצורה רלוונטית ומדוייקת בדיוק כמו פורטוגזית אמיתית. אחד השירים מהתקליט נקרא "כל מי שמתאהב".

 

בשלב זה, אילנית מתנועעת ומפזזת כילדה בת 17, בכושר ובקסם ברזילאי הכל כך אופייני לה. לאחר הנאמבר, היא צוחקת ואומרת בהומור: "אוי ווי (תופסת את הגב), מה חשבתי לעצמי? ".

 

"יש  שיר מברזיל שמלווה אותי שנים רבות, ששרה זמרת ברזילאית שהערצתי בילדותי בשם אנג'לה מריה, שכיום היא בת 86 ועדיין מופיעה. ראיתי סרטון שלה ביוטיוב עכשווי והלוואי עליי להופיע ולשיר כמוה בגיל 86. אני אספר לכם סיפור: באחד מביקוריי בברזיל, ידיד שלי הזמין אותי לקונצרט שלה. מבלי שאדע, הוא הכין אותה לבואי וסיפר לה עליי, ובאמצע ההופעה היא הזמינה אותי בהפתעה לעלות ולשיר איתה, וזה היה עבורי כמו חלום ילדות שהתגשם. " . כאמור, ביצעה את השיר "ברזיל" בפורטוגזיצ, ואחריו באה הבלדה "רק בינתיים" .

 

עכשיו הגיעה הפתעת הערב: "אני רוצה להזמין חבר קרוב", אומרת, "הזמר אדם". אדם, שקולו רק משתבח עם השנים, עולה לבמה ומבצע יחד עם אילנית בביצוע חד פעמי את "בלדה בין כוכבים", ואומר: "אצלנו בבית, אילנית הייתה המלכה.. וזה עבורי חלום שמתגשם להופיע עימה" . אדם ממשיך ושר את "סוד" הלהיטי, ואחריו ממשיך ואומר: "התפקיד של אילנית היה להקנות לי ולאחותי בבית, את אהבת שירי ארץ ישראל. קצת לפני מותו, יאיר רוזנבלום ז"ל, כתב לי את אחד השירים היפים שכתב: "אפריל או מאי". אדם נותן ביצוע מרגש לשיר, ועובר ל"ארץ ארץ ארץ", אליו מצטרפת אילנית, בביצוע מחודש בסגנון רגאיי גרובי.

 

"בתקופת אילן ואילנית", אומרת, " נהגנו לשיר גם שירי עם בכל מיני שפות, ומפעם לפעם אילן, כלומר שלמה צח, נתן לי לשיר שיר אחד סולו. השיר הבא הוא שיר מכסיקני הנקרא "אסיר מספר 9" ". אילנית מוכיחה יכולות ווקאליות מרשימות בביצוע השיר הזה הקשה לביצוע, ונשמעת בדיוק כמו שנשמעה בתחילת שנות ה-70 עת ביצעה אותו, ואף יותר משובחת מאז.

 

לאחר ביצוע מרטיט ל"אהבתה של תרזה דימון" האלמותי, אילנית הופכת רצינית ומדברת על נושא חשוב: "מחר יום האישה הבינלאומי, והשיר הבא שכתבה רחל שפירא בהשראת הסרט "לילות כביריה", נכתב על נשים הנופלות לידיים הלא נכונות ומשלמות על כך מחיר כבד, ואנו חייבות לעשות משהו בנידון בכדי להביא למודעות את הנושא החשוב הזה ", וביצעה ברגש רב את "כביריה" שהלחין תומר הדדי. אחריו, שוברת את השקט ששרר באולם עם "ריקוד חדש", מאלבום האוסף האחרון שלה.

 

"אני חוזרת להתחלה", מחייכת, "צמד צעיר ואלמוני נסע עם להקת כרמון לחו"ל ושלח את השיר "לכל אדם כוכב", לארץ, והשיר הפך להיט. מצאתי לי אילן חדש ( אוחזת בידו של איתי שמעוני) " ויחד מבצעים מחרוזת משירי אילן ואילנית: "לכל אדם כוכב", "למה למה", "חופשי ומאושר".

 

לאחר מכן, מרגיעה אילנית את האווירה עם אחת הקלאסיקות הנצחיות שלה- "שיר של יום חולין" ומיד אחרי זה חוזרת בשבחי הסמבה עם "הנה ימים באים" העליז.

 

"יום אחד, כשאפרוש, אספר לנכדיי, איך היה בתיאטרון יהלום, ואז אשיר להם את שיר הסולו הראשון שהקלטתי-" כבר אחרי חצות". כשביצעה את השיר, הקהל השלים את כל מילות השיר בעל פה ושר איתה בהרמוניה מושלמת. רגע מרגש. לאחר מכן, קינחה ב"בשנה הבאה" החגיגי והמלנכולי מעט.

 

בזמן ההדרן הראשון, חוזרת ואומרת: "חשבתם שאסיים בלי האירוויזיון? מעניין שהשיר הזה הפך לשיר חתונות אולטימטיבי" ומבצעת את "אהבה היא שיר לשניים", ומיד אחריו, בהדרן השני,חותמת את ההופעה עם "אי שם" הקלאסי, והקהל נעמד, מריע ושר עימה.

 

אילנית היא אייקון שלא נס לחו ולא ינוס בזמן הקרוב, מעבר לקלאסיקות האינסופיות שהנחילה למוסיקה הישראלית לדורותיה, כוחה עוד במותנה, הכמיהה להתחדש ולהישאר מעודכנת למפה המוסיקלית ולזמנים, ושילוב הכוחות המוסיקלי המסקרן, המשלב עבודה עם מוסיקאים ותיקים לצד צעירים, משאירים אותה רלוונטית יותר מתמיד והמופע הוא הנאה מובטחת. לכו לראות !

 

 

 

ביקורות מוסיקה:

 

עומר אדם ויהושע TBWA- "זמר שלוש התשובות"

מילים: נתן אלתרמן, לחן: אריה לבנון, עיבוד: אסף צרויה

 

לרגל יום האישה, עומר אדם מוציא גרסתו ל"זמר שלוש התשובות", שיר שבמקור בוצע ע"י רבקה זהר בסוף שנות ה-60. בחירה מוטעית של שיר. לעומר אדם יש סגנון ייחודי משלו וסטייל אופייני לו, אופן הגשת שיר בדרכו שלו, שזה בסדר גמור, אולם בשיר עם משמעות כזו, כשמאחוריו הילת קולה של רבקה זהר, הביצוע קצת יבש ולא מצליח לרגש ולהעביר את עוצמתן של המילים כמו שיועד להעביר. העיבוד והפרשנות הנוספת לשיר הם ניסיון חמוד, אך לא מספיק כדי לתת לשיר את הכבוד לו הוא ראוי.

 

https://www.youtube.com/watch?v=ApQLvADOPF0

שמואל קלוסקי- "תראה"

מילים ולחן: שמואל קלוסקי,  עיבוד והפקה מוסיקלית: עיבודאי מוסיקה

סינגל חדש ליוצר המוכשר והמוערך שמואל קלוסקי. מדובר בבלדת רוק העוסקת ביחסים שבין אדם לאלוהיו. אין ספק שקלוסקי מוכשר מאוד, אולם השיר לא מצליח לרגש וחסר פלפל ועוצמה, שיכלו לקחת אותו למקומות יותר מעניינים ומלהיבים. ציפיתי ליותר.

https://www.youtube.com/watch?v=hYnZBQljyqs&feature=youtu.be

 

A-WA-Habib Galbi -

מילים ולחן: עממי,  עיבוד והפקה מוסיקלית: תומר יוסף

 

שלישית האחיות הכי מגניבות בשכונה: 3 קולות עוצמתיים, שורשיים ומלאי נשמה, התאגדו לסינגל הבכורה שלהן, שכפי אלבום הבכורה העתידי, מערבב שלל סגנונות מוסיקליים: מוסיקה תימנית שורשית, פאנק, ג'אז, פולק, רוק, רגאיי ומה לא?, בעיבוד והפקה מוסיקלית של לא אחר מתומר יוסף.

העיבודים העדכניים לשירים העממיים, הגרוב וההרמוניה הקולית שאין שני לה, הופכות את האחיות : תאיר, תגל ולירון חיים, לדבר הכי טוב, חם ומגניב שקרה למוסיקה הישראלית בזמן האחרון, עם תבשיל מנצח המאגד את כל קצוות המוסיקה הישראלית לצלחת מוסיקלית אחת חריפה יותר מסחוג תימני.

תנו בווליום!!!

https://www.youtube.com/watch?v=g3bjZlmsb4A

 

קובי אוז- "חלום עקבותיך"

מילים: אברהם חלפי , לחן: יצחק קלפטר, עיבוד והפקה מוסיקלית: קובי אוז

 

סנונית ראשונה מאלבום סולו חדש לקובי אוז, אחד היוצרים המהפכניים והאיכותיים בישראל, המביא גישה אתנית בטוויסט מרוקאי לשיר שכתב אברהם חלפי והלחין יצחק קלפטר, כשאוז מביא לשיר את המקום הייחודי לו, הממזג בין רוק למזרחי, בין מזרח למערב ויוצר משהו ישראלי של כולנו.

https://www.youtube.com/watch?v=phejjYQgqwQ

 

גיא מזיג- "לבד במדבר"

מילים, לחן ועיבוד: גיא מזיג

 

שיר סולו ראשון למוסיקאי המשפיע גיא מזיג, מנושאי הדגל של הפופ, רוק, פאנק, סול הישראלי ב-15 השנים האחרונות, ומייסד להקת "הדורבנים".

"לבד במדבר", שיר Fאנק ג'אזי גרובי מלא נשמה, הוא יריית פתיחה מצויינת למזיג: שיר קולע, פוגע, קליט, קצבי, איכותי ומלא אווירה טובה וגוד וייבס, עם אמירה מעט מחאתית וריאליסטית על המציאות שלנו. מה שמזיג מבשר בשיר: "רבותיי, המוסיקה השחורה על המפה ובגדול ! ". מעולה מעולה מעולה.

https://www.youtube.com/watch?v=5llD4epFi6s&feature=em-share_video_user

 

יוני יעיש- "קציר"

מילים ולחן: יוני יעיש

 

סינגל חדש ליוני יעיש, מהיוצרים האיכותיים ביותר במוסיקה הישראלית: הטקסט האיכותי בסגנון שירי ארץ ישראל היפה ההיא,  מתובלן בלחנים מלאי רגש, וביצוע מלא נשמה וכנות, הופכים כל שיר של יעיש לנכס צאן ברזל מיד עם צאתו ! כך גם "קציר". עונג עילאי.

https://www.youtube.com/watch?v=Ui4m1FFjizg

 

עדי ביטי- "גבוה"

מילים ולחן: אוהד חיטמן, עיבוד והפקה מוסיקלית: חן מצגר- אדר

סינגל רביעי מאלבום בכורה עתידי לזמרת הפופ הצעירה ( בת 14) עדי ביטי. השיר, שכתב והלחין אוהד חיטמן לעיבוד והפקה של חן מצגר-אדר, הוא שיר קליט, קצבי, מופק ומעובד היטב כשמעל כל אלה, קולה הנעים לאוזן והאיכותי של ביטי, שמוכיחה כשרון רב. תענוג. שיר בניחוח הוליוודי.

https://www.youtube.com/watch?v=NR1B9O2pTtI

 

רותם לוי- "מחפש את האור"

מילים ולחן: רותם לוי, הפקה מוסיקלית: שי סעדיה

 

סינגל שני מתוך אלבום הבכורה של רותם לוי ("תצא לגלות") . שיר רוק מבושל היטב, מעניין ועשוי כהלכה. רוק ישראלי משובח.

https://www.youtube.com/watch?v=jliP_tnxx0s

 

יעקב בולגרו- "משקף דבר"

מילים: דרור כהן,  לחן ועיבוד: נדב ביטון

 

סינגל ראשון מEP הבכורה של היוצר והזמר יעקב בולגרו, עליו הוא שוקד עם המפיק המוסיקלי נדב ביטון. השיר, "משקף דבר", נכתב למעשה ב1986 במסגרת להקת "זנדי" בה היה חבר ביטון. השיר, רוק רך אמצע הדרך עם נגיעות קאנטרי, הוא שיר נעים לאוזן, רומנטי ויפהפה. בולגרו שר בפשטות ולא מתיימר להיות ווקאליסט מעל ליכולותיו, אלא שר ברגש ובקול נעים ומדוייק וזה מוסיף צ'ארם לשיר הנהדר הזה.

https://www.youtube.com/watch?v=wKnbz-NLdqU

 

פרנקלין- "נרקומן ציבור"

מילים ולחן: מאיר אריאל

להקת ההיפ הופ הצעירה, "פרנקלין" ( אביחי נפתלי, אמיר שדה ובן מאור) , משחררת צמוד למועד הבחירות,  קאבר רלוונטי , נוקב ופוליטי לשירו של מאיר אריאל ז"ל, "נרקומן ציבור", בעיבוד והפקה עכשוויים ורעננים של אמיר שדה ובן מאור. היפ הופ עם נגיעות ג'אז וFאנק בועט ומשובח.

https://www.youtube.com/watch?v=zlQYUVrQ6cs

 

אבנר גאנם- "לא פוליטי"

מילים ולחן: אבנר גאנם, הפקה מוסיקלית: אושיק ניזרי

 

שיר סול Fאנק בשיק סבנטיזי מחאתי של אבנר גאנם, יוצר מוכשר המצליח לקחת כל שיר לכיוון אחר ומעניין. גם השיר "לא פוליטי", שכתב והלחין בעצמו, מגיש גאנם ברוק קצבי את רחשי לב המעמד הבינוני! לשנן ולשמוע !

https://www.youtube.com/watch?v=RJV5GMiZc0A

 

 

 

 

 

 

 
 
 
 
 
 
תגובות
הוסף תגובה0 תגובות
הוספת תגובה
מאת
 
נושא
 
תוכן
 
 
 
 
תודה! תגובתך התקבלה.
התגובה תתפרסם בכפוף לתנאי האתר.
 
 
 
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by